Innsjekk

Slik gikk det da Spring arrangerte firmatur for RiksTV: – Enormt viktig for kulturen

Da Spring Event hjalp RiksTV med sin årlige firmatur, stod lek og moro på agendaen. Men det handlet også om noe mer. Sjekk hvordan vi pakket mål og mening inn i glede og latter.

RiksTV er kjent for å være litt annerledes enn andre selskaper. De er en folkelig gjeng helt uten spisse albuer. Skuldrene er lave – medarbeidertilfredsheten høy. Den kulturen har ikke kommet av seg selv.

– Vi jobber mye med at alle ansatte skal føle eierskap til arbeidsplassen. Et viktig element er at folk skal tørre å være seg selv, sitt private «jeg», også når de er på jobb, sier Aud Elin Omholt, som jobber med folk og kultur i RiksTV.

Rafting 2

– Alt vi hadde håpet på

Og skal du klare det, må du bli kjent med kollegaene dine. Ordentlig kjent. Det holder ikke bare med en lønningspils i ny og ne.

– Jeg er overbevist om at gode tilstelninger og turer, helst over flere dager, bygger fellesskap på en måte få andre ting kan, sier hun.

Akkurat det fikk hun og 100 andre RiksTV-ansatte nylig oppleve. Da det var tid for den årlige utflukten, var det Spring Event som satt med regien.

– Vi merket allerede under pitchen at Spring passet vår kultur og våre folk. De jobbet med en åpenhet og transparens som gjorde at samarbeidet gikk utrolig bra. Og resultatet ble 3 dager med alt vi hadde håpet på.

Yesuttrykk

Gikk på skinner

For Spring ligger kundens identitet og merkevare til grunn for alt arbeid. Kultur bygges og verdier skapes gjennom at folk opplever og reproduserer den. Derfor tok eventbyrået også utgangspunkt i RiksTVs kjerneverdier da de planla turen.

– I RiksTV kaller vi oss modige, inkluderende og nysgjerrige, og Spring sørget for at vi fikk leve ut alt dette gjennom turen. Fra gruppeoppgavene på togturen opp til de mange overraskelsene underveis. Ja, og destinasjonen var jo Voss! Hjemstedet til Ekstremsportveko. Hva sier vel modighet mer enn det, sier Omholt.

I løpet av de 3 dagene fikk medarbeiderne i RiksTV utfordret seg selv gjennom blant annet smalahovespising, rafting, vindtunneler og rappellering.

– I tillegg ble det humor, latter og trekkspillmusikk. Det var modighet og jovialitet i en salig blanding, akkurat som oss. Til og med foredragsholderen som snakket på den siste dagen vår, hadde blitt preppet til å trekke inn våre kjerneverdier. Alt gikk på skinner, sier Omholt.

Ikke et seminar

Gjennom hele turen hadde folka fra Spring, som også var med på reisen, sørget for løpende oppvartning – av både mat, drikke og underholdning.

– Med dem så vet du at det blir bra. Det var aldri noen venting, og ingen gikk sultne. Alt var så profesjonelt organisert at vi bare kunne lene oss tilbake og storkose oss. De hadde full kontroll!

Omholt selv tror nøkkelen til suksess ligger i å legge det faglige innholdet tidlig i programmet. Blir det for mye fokus på jobb, føler folk også at de er på jobb.

– For oss er ikke dette bare et seminar, det er kulturbygging. Og jeg tror det er noe av grunnen til at vi fikk så ekstremt gode tilbakemeldinger i etterkant. Folk delte bilder og historier, og det var en sterk fellesskapsopplevelse på kryss og tvers, sier hun og avslutter:

– Jeg tror sånt er enormt viktig for kulturen.

Hva med deg og ditt selskap?

Skjer det noe som fortjener ekstra oppmerksomhet? Er det på tide å glede dine ansatte litt ekstra? Nysgjerrig på hva vi kunne funnet på sammen? Ta kontakt i dag, for en uforpliktende samtale!
Entra: Fin balanse mellom faglig og sosialt med «Into the future»

Entra: Fin balanse mellom faglig og sosialt med «Into the future»