The Amazing Race
Samarbeid og konkurranse. Uvisshet, spenning og lagånd. Det er gode grunner til at Amazing Race-konseptet ble en seersuksess på TV. Nå har vi tatt de samme ingrediensene og laget en eventsuksess. Dette er konseptet dine medarbeidere fortjener. Sjekk hvorfor!
Om du aldri helt fikk det med deg: Amazing Race er en reality-TV-konkurranse hvor lag pÃ¥ to personer reiser om kapp rundt i verden. For Ã¥ finne neste reisemÃ¥l mÃ¥ de løse ulike oppgaver. Â
Her i Spring Event har vi tenkt litt på hvorfor det ble et så populært program. Vi tror det handler om variasjon og tempo. Om eksotiske steder – og en herlig balanse av strategi, fair konkurranse og emosjonelle bånd.
Det slo oss at dette måtte være den perfekte oppskrift på et eventkonsept. Så vi lagde vår egen versjon.
3 grunner til at Amazing Race funker:
- Skreddersøm.
Fordi en reise som dette inneholder så mange kontaktpunkter og steder, er mulighetene for skreddersøm nærmest uendelige. Det lar oss gjøre det vi gjør best: å koble din virksomhets verdier til opplevelsen. Uansett hvilke bedriftsverdier dere ønsker at medarbeiderne skal få anledning til å dyrke, kan vi bake dem inn i denne reisen.
Enten de krever fantasi, kunnskap og kreativitet eller modighet og fysikk: Sammen utvikler og kombinerer vi oppgaver som lar alle få skinne – og som i helhet underbygger din kultur.
- Variasjon og tempo skaper nye bånd
I vårt Amazing Race skaper usikkerheten kontinuerlig fremdrift. Du kjenner litt på det utrygge, men er trygg nok til å glede deg: Hvor går veien nå? Nysgjerrigheten, spenningen og tempoet – i kombinasjon med de varierte oppgavene – gjør at folk glemmer litt hvem de er til vanlig.
Tilbakemeldinger vi hører, er nettopp at medarbeidere er blitt kjent med hverandre på helt nye måter. Mange har også oppdaget nye sider ved seg selv. Og er ikke det noe av kjernen ved et event som skal skape varig endring?
- Ekte samhold
At folk jobber og konkurrerer sammen i små grupper, er noe av det folk elsker ved vårt Amazing Race. Det er ikke bare å være sammen, men å få til noe sammen. Og selvfølgelig ta rotta på konkurrentene.
Men når rebusløpet er over, samles alle igjen. Det er tid for å lande etter å ha vært gjennom en turbulent, kanskje litt slitsom, men en fantastisk opplevelse.
Derfor er Amazing Race også langt mer enn bare et rebusløp. Det fungerer så godt fordi folk er sammen i både små og store grupper. Det handler om at nye relasjoner og bekjentskap oppstår i kontrasten mellom samhold og konkurranse.
Amazing Race er vår filosofi i praksis: at strategi må oppleves.