Kort varsel – langvarig effekt
Du trodde kanskje et utmerket event krevde månedsvis med planlegging? Ikke hvis du spør de rette folka.
En samlende tilstelning var i grunnen langt pÃ¥ overtid for denne store norske mediebedriften. Ikke bare hadde pandemien gjort dem sultefôret pÃ¥ sosial kontakt – de hadde blitt dobbelt sÃ¥ store etter en betydelig omorganisering.Â
Behovet var derfor «akutt» og bestillingen klar: Vi trenger noe bra, og vi trenger det nå.
Den perfekte destinasjon
Flaks for dem at Spring Event ikke er noe tankskip, men en liten organisasjon med et stort og fleksibelt nettverk. Smidigere blir det ikke.Â
Så vi kastet oss rundt. Første utfordring var å finne et sted som aldri er ukult. Den utfordringen viste seg å faktisk ha et fasitsvar: Lofoten. Hvilket annet sted får du rorbuas sosiale intimitet og – bare meter unna – et vell av majestetiske naturopplevelser fra hav til fjell?
Det tilsynelatende eneste som ikke var i gÃ¥avstand fra Svolvær, var alle kundens ansatte. Et mindre standhaftig eventbyrÃ¥ hadde kanskje sagt at det ikke var mulig Ã¥ skaffe 150 flybilletter – to veier til og fra to byer – pÃ¥ sÃ¥ kort varsel i et presset marked.Â
Men Ã¥ si at noe er umulig, er ikke helt vÃ¥r greie.Â
No time? No problem.
Logistikken ordnet seg. Vi fikset først et faglig opplegg pÃ¥ hotellet – og senere en ekte rorbumiddag med kulturinnslag og nydelig atmosfære.Â
Og aktiviteter? Selvfølgelig. For at alle skulle kunne bli med pÃ¥ noe de likte, gikk vi for en à la carte-løsning: Ved pÃ¥melding kunne deltakerne selv velge mellom 6–7 ulike aktiviteter, fra fisketur til kulturvandring og ørnesafari. Det ville ogsÃ¥ sørge for at kollegaer kunne skape nye bÃ¥nd pÃ¥ tvers av avdelinger.Â
All nødvendig info om tidsplan og aktiviteter fikk deltakerne enkelt servert gjennom event-appen. At vi hadde knapt med tid til planlegging, gikk ikke på bekostning av smidigheten. Der er vi kompromissløse: Er du på en Spring Event-tur, skal du ikke rekke å lure på om det kommer en buss eller ikke.
Vi tør Ã¥ pÃ¥stÃ¥ at denne Lofot-turen hadde «alt», og deltakernes tilbakemeldinger – 91 % gav høyeste score pÃ¥ engasjement og arbeidsglede – kan tyde pÃ¥ at vi har rett. Naturopplevelser, faglig og sosialt opplegg, nye bekjentskaper, kulturinnslag, avslapning og deilig mat. Alt skrudd sammen pÃ¥ 6 uker.Â
Hvem sa egentlig at hastverk er lastverk?