Svolvær (1)

Kort varsel – langvarig effekt

 

Du trodde kanskje et utmerket event krevde månedsvis med planlegging? Ikke hvis du spør de rette folka.

 

En samlende tilstelning var i grunnen langt på overtid for denne store norske mediebedriften. Ikke bare hadde pandemien gjort dem sultefôret på sosial kontakt – de hadde blitt dobbelt så store etter en betydelig omorganisering. 

 

Behovet var derfor «akutt» og bestillingen klar: Vi trenger noe bra, og vi trenger det nå.

 

Den perfekte destinasjon

Flaks for dem at Spring Event ikke er noe tankskip, men en liten organisasjon med et stort og fleksibelt nettverk. Smidigere blir det ikke. 

 

Så vi kastet oss rundt. Første utfordring var å finne et sted som aldri er ukult. Den utfordringen viste seg å faktisk ha et fasitsvar: Lofoten. Hvilket annet sted får du rorbuas sosiale intimitet og – bare meter unna – et vell av majestetiske naturopplevelser fra hav til fjell?

 

Det tilsynelatende eneste som ikke var i gåavstand fra Svolvær, var alle kundens ansatte. Et mindre standhaftig eventbyrå hadde kanskje sagt at det ikke var mulig å skaffe 150 flybilletter – to veier til og fra to byer – på så kort varsel i et presset marked. 

 

Men å si at noe er umulig, er ikke helt vår greie. 

Fisketur (1)

No time? No problem.

Logistikken ordnet seg. Vi fikset først et faglig opplegg på hotellet – og senere en ekte rorbumiddag med kulturinnslag og nydelig atmosfære. 

 

Og aktiviteter? Selvfølgelig. For at alle skulle kunne bli med på noe de likte, gikk vi for en à la carte-løsning: Ved påmelding kunne deltakerne selv velge mellom 6–7 ulike aktiviteter, fra fisketur til kulturvandring og ørnesafari. Det ville også sørge for at kollegaer kunne skape nye bånd på tvers av avdelinger. 

 

All nødvendig info om tidsplan og aktiviteter fikk deltakerne enkelt servert gjennom event-appen. At vi hadde knapt med tid til planlegging, gikk ikke på bekostning av smidigheten. Der er vi kompromissløse: Er du på en Spring Event-tur, skal du ikke rekke å lure på om det kommer en buss eller ikke.

 

Vi tør å påstå at denne Lofot-turen hadde «alt», og deltakernes tilbakemeldinger – 91 % gav høyeste score på engasjement og arbeidsglede – kan tyde på at vi har rett. Naturopplevelser, faglig og sosialt opplegg, nye bekjentskaper, kulturinnslag, avslapning og deilig mat. Alt skrudd sammen på 6 uker. 

 

Hvem sa egentlig at hastverk er lastverk?

Kajakktur (1)

Hva med deg og ditt selskap?

Skjer det noe som fortjener ekstra oppmerksomhet? Er det på tide å glede dine ansatte litt ekstra? Nysgjerrig på hva vi kunne funnet på sammen? Ta kontakt i dag, for en uforpliktende samtale!
Entra: Fin balanse mellom faglig og sosialt med «Into the future»

Entra: Fin balanse mellom faglig og sosialt med «Into the future»